Ütemezés

Munka- és időterv

A támogatási időszak 16 hónapjára vonatkozóan három hónapos ütemezésben.

1. negyedév 2013. június-augusztus

Cél:

A hazai és nemzetközi szakirodalom elemzése az általános célú felnőttképzés fogalmi, jogi, adminisztratív, finanszírozási, intézményes, résztvevői körére vonatkozóan.

Feladatok, módszerek:

Az általános célú felnőttképzésre vonatkozó hazai és nemzetközi szakirodalmak bibliográfiájának elkészítése.

A felnőttoktatás és -képzés hazai szakirodalmában az általános képzésre vonatkozó munkák áttekintése, funkcionális szempontú csoportosítása.

Az általános célú felnőttképzésre vonatkozó hazai és nemzetközi vizsgálatok eredményeinek elemzése.

A kutatás eredményeit, információit tartalmazó honlap indítása.

Várható eredmények, a tudományos közlések tervezett formája:

  • Szakirodalmi elemzés az általános célú felnőttképzés helyzetéről.
  • Hazai és nemzetközi szakirodalmak bibliográfiája.
  • Hazai referált folyóiratban (pl. Educatio, HERJ – Hungarian Education Research Journal, Felnőttképzési Szemle) elemző résztanulmány megjelentetése.
  • A kutatás eredményeit, információit tartalmazó honlap.

2. negyedév 2013. szeptember-november

Cél

Az általános célú felnőttképzést végző intézmények, az általános célú képzési programok és a programok résztvevőinek azonosítása. A hazai felnőttképzési intézményeket és tevékenységüket tartalmazó adatbázisok megismerése. Az adatbázisokból területi adatok és egyes szektorok eredményeinek összegzése, valamint az idősoros adatok révén bizonyos tendenciák felvázolása. Saját adatbázis készítése, adatainak elemzése.

Feladatok, módszerek:

A következő nyilvántartások (A felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartása, A Felnőttképzési akkreditált programok nyilvántartása, a Felnőttképzési akkreditált intézmények nyilvántartása, Az OSAP 1665 Felnőttképzési statisztika, TISZK-nyilvántartás, Az OSAP 1438 Jelentés a közművelődési tevékenységet folytató szervezetek működéséről, Az OSAP 1442 Jelentés a könyvtárak tevékenységéről, valamint az OSAP 1444 a Múzeumok adatai) adatainak másodelemzése.

A már létező nyilvántartásokra építve saját adatgyűjtést végezni és egy bővített adatbázist készíteni. Az adatbázis összeállításához az egyes szakmai hálózatoktól (pl. népfőiskolák hálózata, művelődési intézmények hálózata) információk gyűjtése, valamint azon támogató programok (EQUAL, Norvég Alap, HEFOP, TÁMOP) adatainak használata, amelyek az elmúlt években általános célú képzések céljára támogatást nyújtottak.

Várható eredmények, a tudományos közlések tervezett formája:

  • Helyzetkép az általános célú felnőttképzések számosságáról, általános képzést nyújtó intézmények számáról, területi elhelyezkedéséről, az általános célú képzési programok tartalmáról, a résztvevők köréről.
  • Saját a létező nyilvántartásokhoz képest aktuálisabb és szélesebb körű adatbázis létrehozása.
  • Hazai referált folyóiratban (pl. Educatio, HERJ – Hungarian Education Research Journal, Felnőttképzési Szemle) elemző résztanulmány megjelentetése.

3. negyedév 2013. december-február

Cél

Hazai általános célú felnőttképzést végző intézmények munkájának megismerése. Problémák, fejlesztési javaslatok azonosítása. Interjúk készítése az általános képzéseket folytató intézmények vezetőinek körében, tapasztalataik, fejlesztési javaslataik megismerése, rendszerezése.

Feladatok, módszerek:

Félig strukturált interjú készítése intézményvezetőkkel.

Interjúk elemzése.

Várható eredmények, a tudományos közlések tervezett formája:

  • Szakértői vélemények révén az általános célú felnőttképzés fejlesztését szolgáló javaslatok. Magyar nyelvű konferencia absztrakt.
  • Magyar nyelvű konferencia előadás (Országos Neveléstudományi Konferencia).

4. negyedév 2014. március-május

Cél

Az általános célú felnőttképzési intézményeket jól reprezentáló, nagy múltú, megújulni képes intézmények eseteinek vizsgálata.

Feladatok, módszerek:

Az interjús vizsgálat eredményei és az egyes esettanulmány céljára kiválasztott intézményeknél tett látogatások révén esettanulmányok készítése.

Várható eredmények, a tudományos közlések tervezett formája:

  • Esettanulmányok.
  • A KIH által szerkesztett tudományos, ill. tudományos ismeretterjesztő kiadványban cikk megjelentetése.

5. negyedév 2014. június-augusztus

Cél

Az elemző résztanulmányok, az interjús vizsgálat és az esettanulmányok eredményeinek összegzése.

Feladatok, módszerek:

A kutatás elemző résztanulmányai és az interjús vizsgálat eredményeinek összefoglalásaként zárótanulmány készítése.

Várható eredmények, a tudományos közlések tervezett formája:

  • A KIH által szerkesztett tudományos, ill. tudományos ismeretterjesztő kiadványban cikk megjelentetése.
  • Magyar nyelvű konferencia előadás.
  • Hazai referált folyóiratban (pl. Educatio, HERJ – Hungarian Education Research Journal, Felnőttképzési Szemle) tanulmány megjelentetése.
  • Idegen nyelvű folyóiratban tanulmány megjelentetése (Adult Education and Development, DVV International).
  • Zárótanulmány.